Mógł przewozić 65 żołnierzy, 90 skoczków spadochronowych lub 41 rannych na noszach,
w ładowni 12 ton lub 8 ton na podwieszeniu zewnętrznym.
W Polsce eksploatowane były trzy egzemplarze Mi-6A, jako cywilne wykorzystywane były do celów dźwigowych.
Eksponowany egzemplarz w 1976 roku przetransportował podwieszony pomnik Władysława Jagiełły z Gliwic do Krakowa i ustawił go na cokole.
Po tej operacji otrzymał imię "Jagiełło".
W styczniu 1986 r wszystkie trzy śmigłowce zostały przekazane wojsku służyły jako dźwigi,
śmigłowce desantowe oraz jako mobilne składy amunicji w czasie manewrów.
W 1990 r zostały wycofane ze służby, dwa sprzedano na Ukrainę a eksponowany jest jedynym w Polsce.
(Na podstawie tablicy informacyjnej Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie).
Album zdjęć Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie jest tutaj.
Aby uruchomić pokaz zdjęć na pełnym ekranie kliknij na obrazek.
Link w podpisie pod zdjęciem prowadzi do zdjęcia rozmiaru 4K, UHD z lokalizacją na Mapach Google.
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło w Dęblinie
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło w Muzeum Sił Powietrznych
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło w Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło w dęblińskim Muzeum Sił Powietrznych
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A, ładownia
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz