Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6 w Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie, zdjęcia UHD, 4K, HD

Śmigłowiec Mi-6A to latający dźwig z opcją pasażersko- transportową.
Mógł przewozić 65 żołnierzy, 90 skoczków spadochronowych lub 41 rannych na noszach,
w ładowni 12 ton lub 8 ton na podwieszeniu zewnętrznym.
W Polsce eksploatowane były trzy egzemplarze  Mi-6A, jako cywilne wykorzystywane były do celów dźwigowych.
Eksponowany egzemplarz w 1976 roku przetransportował podwieszony pomnik Władysława Jagiełły z Gliwic do Krakowa i ustawił go na cokole.
Po tej operacji otrzymał imię "Jagiełło".
W styczniu 1986 r wszystkie trzy śmigłowce zostały przekazane wojsku służyły jako dźwigi,
śmigłowce desantowe oraz jako mobilne składy amunicji w czasie manewrów.
W 1990 r zostały wycofane ze służby, dwa sprzedano na Ukrainę a eksponowany jest jedynym w Polsce.
(Na podstawie tablicy informacyjnej Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie).

Album zdjęć Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie jest tutaj.  
Aby uruchomić pokaz zdjęć na pełnym ekranie kliknij na obrazek.
Link w podpisie pod zdjęciem prowadzi do zdjęcia rozmiaru 4K, UHD z lokalizacją na Mapach Google.



Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło


Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło w Dęblinie

 
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło w Muzeum Sił Powietrznych

 
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A

 
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło w Muzeum Sił Powietrznych

 
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło w Muzeum Sił Powietrznych w Dęblinie

 
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A Jagiełło w dęblińskim Muzeum Sił Powietrznych

 
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A, ładownia

 
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A, kokpit

 
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A, ładownia z samochodem

 
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A, ładownia z ekspozycją

 
Ciężki Śmigłowiec Transportowy Mi-6A, tablica informacyjna


Brak komentarzy: