Spływ Wisłą, dzień ósmy, Nasiłów - Puławy, zdjęcia 4k, HD

Emerytura to czas realizacji przeterminowanych marzeń.
W młodości miałem marzenie żeby zbudować tratwę i Tanwią, Sanem, Wisłą przepłynąć z Budziarzy gdzie się urodziłem,
do Puław gdzie mieszkałem i mieszkam do dzisiaj.
Nic z tego nie wyszło i dopiero na emeryturze zacząłem się przymierzać do realizacji rejsu życia.
Kupiłem wyprodukowaną w 1991 r. radziecką łódkę Романтика, która pomimo zaawansowanej pełnoletności,
dziewiczy rejs miała jeszcze przed sobą.

Po roku przygotowań i przeróbek łódki i próbnych spływach opisanych tutaj ,
rankiem 4 sierpnia 2018 odbiłem od Wysokich Brzegów Tanwi.

Link nad zdjęciem prowadzi do zlokalizowanego na mapach Google zdjęcia w rozmiarze 4K. 
Kliknij zdjęcie aby dopasować rozmiar do ekranu.

 Rozmiar 4K, UHD
Po ciepłej, deszczowej nocy nad lessowymi wzgórzami Kazimierskiego Parku Krajobrazowego
wyjrzało przymglone słoneczko.
Niestety, tylko na chwilę.


 Rozmiar 4K, UHD
Poranny ogląd sytuacji, i konstatacja że wszystko jest na swoim miejscu.


Nieśpiesznie składam namiot i pozostałe bambetle.


 Rozmiar 4K, UHD
Radość że za kilka godzin będę w domu, miesza się ze smutkiem że ta wspaniała przygoda
dobiega końca.
Powoli, jakbym chciał zatrzymać czas, delektuję ostatnie biwakowe śniadanie. 


 Rozmiar 4K, UHD
Nostalgiczne, ostatnie selfie tej podróży z kazimierskimi wzgórzami i promem w tle.


 Rozmiar 4K, UHD
Łódka spakowana, Puławy gdzieś za horyzontem, czas ruszać...

 Rozmiar 4K, UHD
Ciepła, wilgotna, bezwietrzna pogoda, ołowiana woda i niebo, ...


 Rozmiar 4K, UHD
...czasami trochę jaśnieją

 Rozmiar 4K, UHD
... by za chwilę...

 Rozmiar 4K, UHD
... pokropić ciepłym deszczykiem.

 Rozmiar 4K, UHD
Zamoczony, aparat zaczyna płatać figle i sam ustala parametry ekspozycji.
Zajęty dłubaniem w menu wpadłem w prąd znoszacy na zalaną, kamienną opaskę !!!.
Udało mi się uciec w ostatniej chwili.
To zdjęcie zrobiłem kiedy sytuacja była już opanowana a ja w bezpiecznej odległości.
Było naprawdę niebezpiecznie, moja chwila nieuwagi mogła zrujnować zakończenie podróży.


 Rozmiar 4K, UHD
Odpuszczam walkę z aparatem i zajmuję się bezpiecznym nawigowaniem...


 Rozmiar 4K, UHD
... wykonuję posłusznie polecenia wodnych znaków nawigacyjnych.
A znak kilometrażowy informuje że do Puław już tylko dwa kilometry.


 Rozmiar 4K, UHD
Zabytkowy most Ignacego Mościckiego...


 Rozmiar 4K, UHD
...a na horyzoncie nowy most im. JPII.


 Rozmiar 4K, UHD
Na zakończenie niespodzianka.
W miejscu które upatrzyłem sobie na slipowanie zobaczyłem z oddali zakotwiczoną pogłębiarkę.
Z ostrożności zakotwiczyłem w bezpiecznej odległości i poszedłem...


 Rozmiar 4K, UHD
...zobaczyć co się dzieje.


 Rozmiar 4K, UHD
Jednostka pogłębia ujście kanału do mariny, ale jeszcze w takiej odległości, że liny ani rury nie
blokują drogi do nieczynnej pochylni, nieistniejącego już klubu żeglarskiego przy której
chcę przybić do brzegu.


 Rozmiar 4K, UHD
Ląduję szczęśliwie.
Wędkarz pomaga mi wciągnąć łódkę na górkę.
Na pogłębiarce odczytuję nazwę  TANEW !!!, na Tanwi rozpocząłem i obok TANWI zakończyłem.

 Rozmiar 4K, UHD
Sprowadzam samochód z przyczepką i jadę do domu.

Ze wspaniałej przygody pozostają wspomnienia i zdjęcia.


Dzień pierwszy Budziarze - Sieraków (link).

Dzień drugi  Sieraków - Wólka Tanewska. (link).

Dzień trzeci Wólka Tanewska - Stalowa Wola (link).

Dzień czwarty Stalowa Wola - Pniów  (link).

Dzień piąty  Pniów - Annopol  (link).

Dzień szósty Annopol - Solec nad Wisłą (link).

Dzień siódmy, Solec nad Wisłą - Nasiłów  (link). 

Dzień ósmy, Nasiłów - Puławy.

Na mapce poniżej można przybliżyć dowolny fragment trasy.

.

Brak komentarzy: